Jaroměř na mapě - klikněte pro seznam portálů 250 vybraných měst České republiky
Portál Jaroměř
Domů - Portál JaroměřKontaktyVytisknoutMapa stránek
Hledat
v sekci
HLEDAT
Vítá Vás informační portál města Jaroměře, součást celorepublikového projektu portalymest.cz!

Úvodní stránka > Tipy na výlet > Kultura a vzdělání > Muzea > Železniční muzeum Výtopna Jaroměř

Upozornění

Tyto stránky vyžadují povolený JavaScript. Pokud chcete využívat všech možností, které projekt portalymest.cz nabízí, doporučujeme JavaScript zapnout.

Železniční muzeum Výtopna Jaroměř

Fotogalerie:
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
Železniční muzeum Výtopna Jaroměř

Náhled webové stránky:
Náhled stránky: Železniční muzeum Výtopna Jaroměř

Schránka:
Přidej do schránky.

Více než sto let stará výtopna parních lokomotiv připomíná pravou atmosféru doby, kdy železnici vládla pára. Mezi exponáty najdete osm parních lokomotiv, nejstarší pochází již z roku 1873, též zde naleznete unikátní ozubnicovou lokomotivu z roku 1901 která sloužila na trati Tanvald – Kořenov, elektrickou akumulátorovou lokomotivu Ringhoffer z roku 1916, motorové lokomotivy, inspektorskou autodrezínu TATRA, železniční nákladní, osobní vozy a mnoho dalších exponátu.

Trojspřežní tendrové lokomotivy, označené u Rakouských státních drah (KKStB) řadou 97, později u ČSD řadou 310.0, byly nejtypičtějšími lokomotivami českých lokálek. Lokomotivy se vyráběly od roku 1879 do roku 1913 a vyrobilo se jich 255. U lokomotiv této řady je charakteristický baňatý komín s bání zvláštního tvaru, odlišující tyto lokomotivy od ostatních typů. V báni je umístěno zařízení, které omezuje jiskření a zabraňuje tak možným požárům v okolí trati.

Parní stroj je dvojčitý, na mokrou páru (bez přehřívače), s plochými šoupátky, rozvod parního stroje je Allan-Trickův.

Výkon lokomotivy je 250 koní, což vyhovovalo na kopcovatých tratích českých lokálek. Lokomotivy uvezly 6 osobních vozů o hmotnosti 7 - 10 tun a v zimě je stačily vytápět parou. Lokomotiva si vezla zásoby 1 až 1,5 m3 uhlí (800 až 1200 kg) a 3 až 4 m3 vody. Postačilo to na 20 - 30 km, podle charakteru tratě.
Nejzajímavější lokomotivou je 310.006, vyrobená v roce 1878. Je jednou ze dvou zachovaných lokomotiv první série. Byla vyrobena pro lokálku Valšov - Rýmařov, potom jezdila na dráze z Wolfsburgu do dnešního Dravogradu ve Slovinsku. Později se vrátila zpět do Čech a díky tomu, že ji ČSD odprodaly již v roce 1932 do vlečkového provozu cukrovaru ve Slatiňanech, dochovala se bez větších konstrukčních zásahů a modernizací.


Adresa a kontaktní informace:
ŽELEZNIČNÍ MUZEUM VÝTOPNA JAROMĚŘ
NÁDRAŽNÍ 227
JAROMĚŘ - PRAŽSKÉ PŘEDMĚSTÍ
551 01  JAROMĚŘ 1

telefon:+420 972 343 192
telefon:+420 731 489 411

Poznámka:
Adresa tipu na výlet může být pouze orientační.

Adresa na mapě:
GPS: N50°20'35,52"; E15°54'48,24"
Zpráva pro Železniční muzeum Výtopna Jaroměř
Vaše jméno:

Váš email:

Váš telefon (+420XXXYYYZZZ):

Zpráva:

Obrázek s 4-místným kódem (pokud je kód nečitelný, můžete ho nekonečně měnit)

4-místný kód z obrázku hnědou barvou:

A co vy na to? Facebook Twitter Google záložka Delicious záložka Linkuj
ID záznamu: 1341

Hledej v okolí

přetažením ikony nastavíte vaši pozici na mapě
přetažením ikony nastavíte velikost okruhu vyhledávání
Hledej v okruhu do vzdálenosti km Nastav

Facebook

Sdílejte

Sdílejte: Portály měst
A co vy na to? Facebook Twitter Google záložka Delicious záložka Linkuj

Sdílejte: Portál Jaroměř
A co vy na to? Facebook Twitter Google záložka Delicious záložka Linkuj

Rádi uvítáme

Součást celorepublikového projektu portalymest.cz!
Domů | Kontakty | Novinky | Mapa stránek | Vytisknout | Přidat do oblíbených
Copyright © 2008 - 2018 www.portalymest.cz, všechna práva vyhrazena